Oferta

Łożyska walcowe poprzeczne

Łożyska walcowe jednorzędowe poprzeczne

SERIE
  • N - pierścień zewnętrzny przelotowy
  • NF - pierścień zewnętrzny przelotowy jednostronnie
  • NP - pierścień zewnętrzny nieprzelotowy oraz pierścień ustalający P
  • NU - pierścień wewnętrzny przelotowy
  • NUB - pierścień wewnętrzny przelotowy przedłużony
  • NUC - pierścień wewnętrzny przelotowy (jak NU, ale inne wykonanie pierścień wewnętrzny.)
  • NUJ - łożysko NU oraz pierścień kątowy HJ
  • NJ- pierścień wewnętrzny przelotowy jednostronnie
  • NH - łożysko NJ oraz pierścień kątowy HJ
  • NJP - łożysko NJ z oddzielonym obrzeżem w postaci pierścienia ustalającego P
  • NUP - pierścień wewnętrzny przelotowy jednostronnie i dodatkowo pierścień ustalający P

Wymienione poniżej serie wymiarowe są charakterystyczne dla różnych rozwiązań podanych powyżej:

  • 18.. 38.. 48.. 19.. 29.. 39.. 49.. 69.. 10.. 20.. 30.. 40.. 50.. 31.. 51.. 2.. 12.. 22.. 32.. 52.. 3.. 23.. 33.. 4..

Łożyska walcowe są rozbieralne, a po usunięciu pierścienia swobodnego zawsze otrzymujemy łożyska:

  • RNU – bez pierścienia wewnętrznego
  • RN – bez pierścienia zewnętrznego.
CHARAKTERYSTYKA

Bogactwo odmian konstrukcyjnych powoduje, że trudno opisać szczegółowo budowę łożysk walcowych. Na ogół łożyska walcowe poprzeczne składają się z koszyka z wałeczkami, który jest związany na stałe z jednym z pierścieni (wewnętrznym N, NP, NF lub zewnętrznym NU, NJ, NUP, NH) oraz drugiego, swobodnego pierścienia o zróżnicowanej budowie. Ta właśnie zróżnicowana budowa swobodnego pierścienia przyczyniła się do powstania tak wielu odmian konstrukcyjnych. Poszczególne odmiany konstrukcyjne zostały ujęte powyżej w seriach wymiarowych. Cechą charakterystyczną wszystkich łożysk walcowych jest ich rozbieralność, oczywiście z wyjątkiem łożysk bez swobodnego pierścienia.

 

Łożyska walcowe wielorzędowe poprzeczne

SERIE
  • NN 30.. NN31.. NN48.. NN49.. NN40..
  • NN 30..K NN31..K NN48..K NN49..K NN40..K
  • NNU 49.. NNU60.. NNU41..
  • NNU 49..K NNU60..K NNU41..K
CHARAKTERYSTYKA

Łożyska wielorzędowe charakteryzują się znaczną nośnością (im więcej rzędów wałeczków, tym większa nośność), ale także sztywnością po osadzeniu na wale. Występują także w wersjach bez pierścienia swobodnego (RNNU.. i RNN..). Wykonywane są najczęściej w wyższych klasach dokładności. Łożyska z pełną liczbą elementów tocznych (bez koszyka) charakteryzują się wyjątkowo dużą nośnością i sztywnością.

 

Łożyska walcowe poprzeczne z pełną liczbą części tocznych

SERIE
  • NCF.. 
  • NJF..
  • NNCF..
  • NNC..
  • NNCL..
  • NNF..
CHARAKTERYSTYKA

Łożyska walcowe z pełną liczbą elementów tocznych mają możliwie maksymalną liczbę wałeczków, oraz charakteryzują się niewielką wysokością przekroju w stosunku do szerokości łożyska. Umożliwia to uzyskanie bardzo dużej obciążalności, a także konstrukcji szczególnie oszczędnych pod względem zapotrzebowania na miejsce. Łożyska te zdecydowanie nadają się do zastosowań, w których występują bardzo duże obciążenia promieniowe, jednak ze względu na zmienione warunki kinematyczne nie mogą pracować z tak dużą prędkością obrotową, jak łożyska walcowe z koszykiem.

TYPY

 

 

 

 
e-katalog
Baza wiedzy
Zapytaj o produkt
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Dane są przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności.
Zapytaj o produkt

PRIME QUALITY BEARINGS Sp. z o.o.

ul. Przybyszewskiego 176/178
93-120 Łódź
tel.: 42 231 59 60
e-mail: biuro@pqb.pl

BIURO
tel.: 42 231 59 60
e-mail: biuro@pqb.pl

DZIAŁ HANDLOWY
tel.: 42 231 59 55
e-mail: handel@pqb.pl